אבן שטיפש זרק לנהר ואוהד שחודר למגרש, אלף חכמים לא יצליחו להוציא / מולי

DERBI

אבן שטיפש זרק לנהר ואוהד שחודר למגרש, אלף חכמים לא יצליחו להוציא / מולי

 

הדרבי התל אביבי פוצץ בשל כניסת אוהד שתקף את ערן זהבי, השופט הרחיק את ערן זהבי על שהגיב לאוהד, ואז נכנסו עוד אוהדי מכבי תל אביב  (אחרי כרבע שעה)  והשופט שרק לסיום המשחק.

מספיק אוהד הפועל תל אביב אחד שחודר לשדה המשחק ותוקף את שחקן מכבי ערן זהבי כדי שתתחיל מלחמת עולם.
הטעות הקריטית, לטעמי,  שהשופט לא שרק מיידית לסיום המשחק. מרגע זה  החל לדעתי תהליך התדרדרות שהסתיים בשריקה לסיום המשחק רבע שעה אחרי.
לדעתי, ואיני יודע מה התקנון, שריקת הסיום המיידית במקרה שכזה הינה כורח.

מטורף לטעמי שהשחקן הורחק על כך שהגיב בזמן שבעטו בו. הוא בעט בכדור ובו, נהדף אחורה ע"י זהבי, רץ לזהבי כדי לבעוט בו ונענה בבעיטה. אפילו השופטת בקנשטיין אמרה שלדעתה זהבי רק הגיב והגן על עצמו.
אני מקווה שהאוהד הזה יגיע לכלא על תקיפה בנסיבות מחמירות שעונשה עד חמש שנות מאסר.

כנראה שהתקנון מחייב להרחיק את השחקן, וזה לדעתי טעות, במיוחד מאחר וע"פ החוק הפלילי, הגנה עצמית כאשר אתה מותקף גוברת על כל תקנון.

והטמטום הכי גרוע, לדעתי, הוא שהשרוול הסטרילי  בבלומפילד לא מגיע עד אמצע המגרש והאוהדים זורקים חפצים על שחקני היריב שהולכים לחדרי ההלבשה.

בשבת האחרונה, במשחק נערים, הלכו מכות זוג הורים, אוהדי אותה קבוצה, לאחר שאחד מהם קילל את שחקני היריבה והשני ביקש ממנו להפסיק.

אנו מגיעים למצב שבו אנו מתנהגים באלימות כדי למנוע אלימות.

מה זה אומר עלינו כחברה?

אני חושש שאני כבר לא אופטימי…

ובשבוע הבא דרבי בכדורסל…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u
Subscribe
Notify of
109 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
איגור
איגור
3 בנובמבר 2014 23:20

מדויק לחלוטין

שרון
שרון
3 בנובמבר 2014 23:22

רק דבר אחד קטן מולי,
תקיפה בנסיבות מחמירות זה 15 שנים בכלא . מקווה שזה מה שהוא יקבל.

שי אבן-צור
שי אבן-צור
3 בנובמבר 2014 23:22
Reply to  שרון

הגזמת

שי אבן-צור
שי אבן-צור
3 בנובמבר 2014 23:22

צ'מעו קטע
לקחתי מנה גדולה של LSD וישבתי לראות את הדרבי.
אחרי חצי שעה ראיתי אוהד יורד למגרש ותוקף שחקן. השחקן החזיר לו באופן טבעי אבל אז השופט הרחיק אותו!!!
כל זה נראה לי סופר הגיוני עד שההשפעה נגוזה ואז גיליתי שזה קרה באמת…

IDO
IDO
3 בנובמבר 2014 23:23

תגובה מהירה מולי.

עוד מעט יבואו החברה מהכדורסל ויאשימו את הכדורגל בברבריות, ואז יבואו האוהדים של חיפה ויאשימו את תל אביב בברבריות וכולם יצביעו על זה וזה… בלי להבין שהעץ העדין שקרוי החברה הישראלית כבר מלא בטרמיטים מתפורר.

אני מביט בעצב על תהליך ההתדרדרות המהיר שקורה לחברה הישראלית

שי אבן-צור
שי אבן-צור
3 בנובמבר 2014 23:25
Reply to  IDO

אתה רואה את זה מהצד השני של הכדור. אתה יודע איך זה מרגיש להיות בתוך זה?

איגור
איגור
3 בנובמבר 2014 23:26
Reply to  IDO

כי מה, פעם היה יותר טוב? בחייאת… נוסטלגיה צובעת בורוד את העבר.

IDO
IDO
3 בנובמבר 2014 23:35
Reply to  איגור

התהליך החל לפני שנים, אבל הוא מהיר הרבה יותר כיום.

איגור
איגור
3 בנובמבר 2014 23:40
Reply to  IDO

זה שכל פיפס בימינו מופיע באחד מעשרות ערוצי הטלוויזיה או באחד מעשרות האתרים הרלוונטים ברשת לא אומר שפעם לא היה בדיוק(!) אותו הדבר.
היום בזכות החשיפה אתה פשוט רואה את זה בבירור רב יותר.

יפת
יפת
3 בנובמבר 2014 23:35
Reply to  IDO

מה הקשר החברה הישראלית?
בחו"ל אין חוליגנים מטומטמים?
הדשא של השכן צהוב ויבש בדיוק כמו שלנו.

IDO
IDO
3 בנובמבר 2014 23:37
Reply to  יפת

לא יפת. המרחק גדול.
היו התפרעויות ביציע ומכות בין אוהדים והדיון הוא על החלטת שיפוט. תבין בעצמך כמה גדול הפער.

יפת
יפת
4 בנובמבר 2014 0:05
Reply to  IDO

כי לרוב מוחלט של האנשים די ברור שאלימות צריך להוקיע, ואין ממש מה להוסיף.
אלימות יש בכל מקום, ובכל מקום (מתורבת) מנסים להילחם בה.
לגבי החלטות שיפוט מוזרות יש מקום לדיון.

דרך אגב, אם ה"חברה מהכדורסל" יגידו לך משהו, תן להם תזכורת לרון ארטסט מרביץ לאוהד פיסטונס, ואם הם אוהבים חומר מקומי אז יש את סופו רודף אחרי אוהד הפועל, ככה שאין להם ממש קייס נגדך.

אהרון שדה
אהרון שדה
3 בנובמבר 2014 23:30

מסכים איתך לחלוטין .
השופט טעה כשלא שרק לסיום אך עודד כפשוטו אלימות כשהרחיק את זהבי כי כך הוא הוציא את החוטא (אוהד הפועל ת"א ) נשכר.
אם אני הייתי הדיין
0-0 ללא נקודות (אולי משאיר 1-1 ללא נקודות אך בשביל אוחיון וזהבי)
ביטול מוחלט של האדום לזהבי
ועוד רדיוס שנתי ללא חנינה להפועל תל אביב .

ofer
ofer
3 בנובמבר 2014 23:51

מה עם רדיוסים למכבי על האוהדים שפרצו למגרש שאחד מהם עילף איש אבטחה?

אהרון שדה
אהרון שדה
4 בנובמבר 2014 0:04
Reply to  ofer

1.הפועל ולא מכבי אירחה את המשחק ומתוקף זה היא אחראית על האבטחה.
2. המשחק איבד מערכו כבר אחרי הפריצה החמורה של אוהד הפועל בדיעבד ברור שכבר אז המשחק היה צריך להסתיים …אם כל הצער ואי ההסכמה למה שעשו אוהדי מכבי יש לכך נסיבות מקלות לאור הזעם על השופט ההזוי שהרחיק את זהבי ולאור פריצת האוהד של הפועל.

ofer
ofer
4 בנובמבר 2014 0:10

לא מסכים איתך אוהדים של מכבי (נדמה לי שיותר מ10) פרצו למגרש האחריות גם עליהם. נכון שעל הפועל יש יותר אחריות לכן מגיע לה עונש גדול יותר אבל אל תוריד מהאחריות שלאוהדי מכבי, גם להם מגיע עונש כבד לקחת מהם אחריות זה אותו דבר כמו לקחת אחריות מאוהדי הפועל ולהגיד שזהבי התגרה בהם (דרך אגב היה צריך להיות מורחק מזה ראה תגובה שלי למטה)

ofer
ofer
3 בנובמבר 2014 23:46

אלימות פיזית יותר חמורה ממילולית, ואוהד הזה מקומו בכלא. בלי קשר טוטו תמוז הורחק שעשה תנועת השתקה כלפי אוהדי ביתר שזרקו לו בננות. ערן זהבי שחקן מעולה ואדם אדיוט, היה צריך להרחיק אותו בשנייה הראשונה שהוא התגרה בקהל הדוחה של הפועל תל אביב. שחקן שמתגרה ביריב מעורר אלימות וצריך להיות מורחק, צריך לצפות משחקן הרבה יותר ממה שצריך לצפות מאוהדים כי הוא מהווה דוגמא לקופי הבבון האלו.

עומר
עומר
5 בנובמבר 2014 21:10
Reply to  ofer

שומעים את השטות על תמוז הרבה בימים האחרונים- תמוז קיבל על תנועת ההשתקה כרטיס צהוב. מה לעשות שבמקרה שלו זה היה צהוב שני?

חום
חום
3 בנובמבר 2014 23:58

יום עצוב מאוד.
אני חוזר עכשיו מהמגרש.
חבל,חבל שהגענו לזה.
חבל שחלק מהמגיבים בפוסט החי עסוקים בלטעון כמה גרועים אוהדי הבועל האנטי ציונים,כשלהפועל אוהד אחד פרץ ולמכבי חמש עשרה[דש מהשוטר שהתעלף] ושחקן אחד שהצית את הכל.מה טוטו קיבל על שקט לביתר אבל לחמור מותר הכל.חלק מהמגיבים פה לא יותר גרועים מאותו אוהד.
יום עצוב עצוב עצוב

אהרון שדה
אהרון שדה
4 בנובמבר 2014 0:11
Reply to  חום

לא מוצדק שאוהדים פורצים למגרש
אך ראשית זו אחריות בלעדית של המארחת.
שנית האוהד שפרץ היה הראשון לכל בר דעת ברור שמעשית כבר לאחר השלב הזה לא היה כל ערך למשחק …השופט הצית את המדורה בהחלטה הכ"כ הזויה שלו להרחיק את זהבי.
איני אוהד של זהבי בלשון המעטה אני די סולד ממנו (בכל זאת שיחק פעם בהפועל…) ואיני אוהב את כל תנועות הפיו פיו שלו ויודע מה אם הוא היה מקבל כרטיס על כך לא הייתי בוכה .
אבל כשפורץ אוהד הזוי ומטורף למגרש ותוקף אותו אזי
אבד כל ערך למשחק .
כשהשופט מרחיק את זהבי בעקבות מקרה זה (ולא כאמור בעקות הפיו פיו ) הוא נותן ידו לאלימות כי הוא מוציא את החוטא נשכר.

אשר לטוטו הוא התגרה בבית"ר ועל כך הוא הורחק …כאן גם אם הייתה התגרות זו התגרות מסוג אחר לגמרי הרבה יותר ברורה ומפורשת.

אלי לס
אלי לס
4 בנובמבר 2014 0:15
Reply to  חום

אל תתמם, אתה ממש עצוב, אתם האוהדים הכי אלימים בכל הספורט הישראלי לדורותיו רק שלמזלכם יש לכם את הגב של התקשורת שרובה אוהדת הפועל.
לוזרים ובכיינים.

חום
חום
4 בנובמבר 2014 0:00

זה היה ברור שזה יגיע מתישהו.ברור

חום
חום
4 בנובמבר 2014 0:12

עכשיו ככול הנראה מגלים ש גרסיה ואובארוב קראו לאוהדי מכבי לרדת למגרש
אבל תמשיכו לבשלכם
עזוב אהרון,אני עם גזענים לא מדבר.

איגור
איגור
4 בנובמבר 2014 0:22
Reply to  חום

לא מתברר ולא נעליים. המצאה של אוהד אדום שרצה חצי דקה של תהילה(?) בחדשות הערוץ הראשון

ג'ק השף המשפשף
ג'ק השף המשפשף
4 בנובמבר 2014 6:31
Reply to  חום

אם אתה מאמין לזה אתה פתאטי!!

ג'ק השף המשפשף
ג'ק השף המשפשף
4 בנובמבר 2014 6:32

לחום

אהרון שדה
אהרון שדה
4 בנובמבר 2014 10:39
Reply to  חום

אני הגזען ??????????????
אם הייתי גזען לא הייתי מדבר איתך חצוף.
תן דבר אחד שאמרתי שיכולה להתפרש כגזענות.

חום
חום
4 בנובמבר 2014 0:17

או עוד גאון
שלום אלי
היית באיצטדיון בישביל לשמוע את הגזענות של הקבוצה הצהובה? היית בטדי?
כמו שכבר אמרתי,לא פחוד גרועים מאותו אוהד.

אלי לס
אלי לס
4 בנובמבר 2014 0:22
Reply to  חום

מסכים איתך, לא אמרתי שכולם בסדר ולכן אגב אני לא רואה ומתעניין מעט מאד בכדורגל ישראלי, כל מה שאמרתי הוא שאתם הכי גרועים!
אפילו יותר מהקומץ של ביתר כי אצלכם זה הרבה יותר מקומץ

צופה אדוק שלעולם לא כותב תגובות
צופה אדוק שלעולם לא כותב תגובות
4 בנובמבר 2014 0:18

זה מדהים. אפילו באתר פה, שלרוב המקום שנותנים בו לספורט ישראלי שואף לאפס (ובצדק), ברגע שיש אירוע אצלנו, מיד קמה התעוררות נלהבת של כל האוהדים. יאללה, זה ספורט ישראלי, זה פשוט לא מעניין. שיעשו מה שהם רוצים

Mbk
Mbk
4 בנובמבר 2014 0:19

+23

אלי לס
אלי לס
4 בנובמבר 2014 0:23

ברור, כי ספורט אין פה אבל סיפור טוב יש ויש!

Mbk
Mbk
4 בנובמבר 2014 0:18

אין לי כוח לדון בכך שוב
אבל אוהדי ( חלק קטן ורע ) הפועל הוכיחו שוב את עליבותם
זה נדבך נוסף על מקרים שאין להם אח ורע
חברי הטובים ביותר הם אוהדי הפועל כך שלא ניתן להאשים אותי בגזענות , איוולת או טמטום
אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לו אוהדי בית״ר ( שחלקם הוא אלים מאוד ) היה מכה שחקן יריבה
צר לי על כך שנגמר לי מהכדורגל הישראלי כבר לפני שנים רבות
כדאי לסגור את הליגה שאינה עושה טוב לאיש
צר לי על אוהדי הכדורגל השפויים שמדירים רגליהם ממגרשי הכדורגל
בבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי נראית כך , חובה לעשות חשבון נפש מקיף

צופה אדוק שלעולם לא כותב תגובות
צופה אדוק שלעולם לא כותב תגובות
4 בנובמבר 2014 0:19

לטיפולך דוק

מנחם לס
מנחם לס
4 בנובמבר 2014 0:24

לי זה נשמע סיפור מעולם אחר. בארה"ב זה לא קרה בבייסבול, כדורסל, פוטבול, או הוקי, ב-53 שנותי כאן. זה שרון ארטסט רץ ליציע זה סיפור אחר לחלוטין.

חסר טאקט
חסר טאקט
4 בנובמבר 2014 8:20
Reply to  מנחם לס

רק בשבילך אמריקאי עדין ותרבותי שכמותך

http://www.youtube.com/watch?v=xm3RUF7vLmM

חסר טאקט
חסר טאקט
4 בנובמבר 2014 8:30

ועוד אחד, אמנם מההיסטוריה העתיקה ב- 2011 אבל בכל זאת

http://www.youtube.com/watch?v=yJ6oqdN1LG4

חום
חום
4 בנובמבר 2014 0:25

מכבי עשו היום אשכרה שלט של אונס.לא יודע אם זכיתם לראות.אבל מה זה לעומת הברברים אוהדי הפועל
אונס.

מוש
מוש
4 בנובמבר 2014 0:45
Reply to  חום

אח שלי, נסה קצת להביט מחוץ לנקודת מבטך הטבעית.
שחזר את כל המאורעות שקרו עם אוהדי הפועל רק בשנים האחרונות, אין להם מתחרים בשום קבוצה שהיא.
אוהדי ביתר גם הם אכן מייצרים גועל ודחייה, אך הפועל יודעים להתעלות עליהם.
אין כאן הכללה חלילה, אך ישנם כאלה והם קולניים מאוד.
ואם אתה מדבר על זהבי, נסה בבקשה להזכר מה גרם לו להתגרות באוהדים. תוכל להעזר גם ברשת אם יקשה עליך לזכור.

ערן
ערן
4 בנובמבר 2014 0:34

אני לא מבין אני בתור הורה, מחר מחרתיים הילד שלי יאמר לי אבא אני הולך למשחק כדורגל בבלומפילד כאילו איך אני אמור להגיב? מצד אחד כולה משחק כדורגל אבל דחיל ראבק זה התחתית של החברה ההישראלית לא הייתי מאחל גם לשונאים שלי לשבת במשחקים האלה, ובטח שלא לילדי.

חום
חום
4 בנובמבר 2014 0:36

הכל תלו באיזה יציע תשב..
אבל ברצינות
אין צורך להגזים
האלימות פה זה לא עשירית במקרה הטוב ממה שהולך באירופה
אני לא רוצה להתחיל אפילו דוגמאות
מדובר בכדורגל

צביקה
צביקה
4 בנובמבר 2014 0:45

מחדל אבטחה איום של המארחים, ומחדל שיפוט מטומטם לחלוטין של השופט. מעבר לזה, בחיית ראבאק, מאיםב בכלל האמוציות הללו. כולה מחזור וחצי מתחילת העונה, בסוף העונה יכול להיות שהמשחק הזה בכל לא יהיה חשוב מבחינת הטבלה. אז ברור שדרבי זה תמיד חשוב, אבל עד כדי כך? השתגעתם לגמרי?

חום
חום
4 בנובמבר 2014 0:57

רגע שאני אבין
הפועל אשמה במחדל האבטחה???
ברצינות??
נו באמת
לא היה פנדל והגיע לטבח אדום,אכן מחדל שיפוט.
כן לשתי הקבוצות הדרבי הכי חשוב,מכבי אלופים מאז שחיפה לא מסוגלת לשחק כדורגל ואירופה אין,ולנו אין יותר מידי ציפיות מהעונה הזואת.וכן זה בסדר שהמשחק מול היריבה העירונית שלך הוא המשחק הכי חשוב.לא בסדר מה שקורה בין מחנות ההאוהדים,לא בסדר אלימות פיזית,לא בסדר ששוטר לא מסוגל לעצור אוהד.לא בסדר תנועות של יריות.לא בסדר גזענות.לא בסדר לאבד פרופורציות.

אהרון שדה
אהרון שדה
4 בנובמבר 2014 10:44
Reply to  חום

1. האבטחה באחריות המארחת שכחת ? או אתה מיתמם ?
2. האוהד המאיים הצדיק הפסקת משחק ללא קשר להחלטה ההזויה של השופט.
3. בכל זאת אם השופט לא היה מעודד את האלימות באדום לזהבי הרי שהמשחק לא היה מפוצץ.
4. הסיפור של טבח היה רגע לאחר שהמשחק איבד מערכו הספורטיבי .

אברי
אברי
4 בנובמבר 2014 1:02

איזה הסחפות מה שהולך פה, ובכלל בתקשורת בשעתיים האחרונות. כולה התפרעו כמה טמבלים והשופט החליט שאין משחק הולכים הביתה. בואו נחזור להתרכז במה שחשוב באמת – מי יהיה הראשון שיחטוף אגרוף לרקה מבלייק גריפין (הבנאדם מאבד את זה לאט לאט, ובצדק גמור לדעתי).

חתוליו
חתוליו
4 בנובמבר 2014 1:25

האוהד שתקף את זהבי לא נראה לגמרי בקו השפיות (אולי הוא היה שיכור?)

ירון
ירון
4 בנובמבר 2014 8:58
Reply to  חתוליו

הוא נראה ערס יציע טיפוסי: קרח, שמן, בלי חולצה.
רק על המראה החיצוני צריך להרחיק אותו מהמגרשים.

דידי מנוסי
דידי מנוסי
4 בנובמבר 2014 2:22

אוהדי הפועל הכי גרועים? כנראה שלא זרקו עליכם אף פעם אבנים בטדי , או שהגרמנים בשער 11 לא זרקו עליכם נפצים לתוך היציע….

נתן גולד
נתן גולד
4 בנובמבר 2014 6:30

הבעייה היא שכל אחד מסתכל איפה השני אשם. אוהדי הפועל מסתכלים על כולם חוץ מעל עצמם, אוהדי מכבי מסתכלים על אוהדי הפועל והשופט, השופט מסתכל על האוהדים והמשטרה. יש פה הוכחה חיה בתגובות שהרבה יותר קל להתגונן ולהאשים מאשר להודות באשמה. האמת שכולם אשמים. גם האוהד שפרץ, גם זהבי, גם המשטרה, גם השופט, גם אוהדי הפועל שמסיתים נגד זהבי מאז שעזב אותם, גם אוהדי מכבי שנסחפו אחרי הארוע הזה.

הוויכוח על מי אשם יותר מזכיר את הוויכוח בגן על איזה ילד התחיל. כל צד צריך להכיר באשמה שלו ולהפיק לקחים.

א.ב.
א.ב.
4 בנובמבר 2014 14:00

נתן, מה אתה מדבר על לקיחת אחריות במדינה של ביבי בנט ולפיד?אנחנו אלופי העולם בשני תחומים:
1התקרבנות.
2. ייעוץ.

לקיחת אחריות, תכנון, יציבות, לא בבית ספרנו.

עגל
עגל
4 בנובמבר 2014 7:51

כבר אמרו רבים מזמן – לפרק ולבנות מהתחלה. שנה שנתיים צינון בלי כדורגל ואז ליגה חדשה. להבדיל מבליגות נורמליות כאן אין לחצים כלכליים כי הקבוצות גם ככה לא מרוויחות

ירון
ירון
4 בנובמבר 2014 8:11

מצחיקים המגיבים \עגלים שחושבים שזו בעיה רק של הכדורגל. אותם מופרעים אלימים שנתנו שואו בבלומפילד הם מבקרים קבועים גם בדרבים בכדורסל. חסרות דוגמאות של אלימות בכדורסל? הפועל, מכבי, חולון. אפילו הפועל ירושלים. אפילו בכדוריד הדברים האלה קרו:

http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast/Article-2a99140af34a731018.htm

לא צריך לסגור כלום. צריך להנהיג ענישה קשה כנגד *מתפרעים*.לא הקבוצות – מתפרעים. הכנסת צריכה לחוקק את החוקים המתאימים, המשטרה לתפוס ובתי המשפט – לשלוח לכלא.

עגל
עגל
4 בנובמבר 2014 11:47
Reply to  ירון

אני מסכים עם מה שאתה אומר בסה"כ.
לסגור את הליגה בכדורגל צריך קודם כל בגלל הרמה . . .

Etayle
Etayle
4 בנובמבר 2014 10:17

זה כולה מראה של התרבות הישראלית( כמו שיר הסלפי ), אנשים חסרי סבלנות ערסים מצויים, אי נטילת אחראיות( איזה מאמן? ח"כ, איש ביטחון התפטר פה בזמן האחרון? )…
אבל כמה לעצום עניים ולחשוב שזה רק בכדורגל.
והמשטרה – ביו"ש בכלל ובבירתנו בפרט מותקפים יום יום אנשים ע"י – צונזר- בבקבוקי תבערה, זיקוקים, אבנים והמשטרה לא עושה כלום אז מה אתה מצפה??

Reignman
Reignman
4 בנובמבר 2014 10:21

ענישה והרתעה – זה לא יעבוד בלי זה, וזה ממש לא משנה מי ואיזו קבוצה. בהקשר הזה הבעיה לטעמי היא דווקא במערכת המשפט, שהיא יותר מדי רחומה (ע"ע מקרה בחוליגן שזרק חזיז במגרש כדורסל, או ה"אוהד" שירק ואיים על סופו שיאנוס את הבת שלו) ונוטה לעונשים מצחיקים.

כל פריצה למגרש (כאשר הוא) צריכה להיות מלווה בקנס כספי + הרחקה לכל החיים מהמגרשים (יקטין תקריות כאלו). כל אלימות, כל שכן על המגרש בין אוהד ושחקן, צריכה להיות מלווה בעונשי מאסר ממושכים. לקחת את שיקול הדעת מהשופטים ולהעניש בצורה כ"כ חמורה שאנשים יעשו שיקולי עלות-תועלת לפני שהם פורקים כל עול.

אני לא מעז לקחת את הבן שלי למשחק כדורגל – האלימות, הן הפיסית והן המילולית מזעזעות. בארה"ב אירוע ספורט הוא clean, family entertainment. בגלל זה רואים המון משפחות, נשים, ילדים באים למגרשים ונהנים. אין גידופים, ובטח שאין מכות. בישראל? משחק כדורגל, וגם כדורסל לצערי, הפכו להיות המקום בו אנשים פורקים תיסכולים בצורה מכוערת.

אפלטון
אפלטון
4 בנובמבר 2014 10:34

זה בדיוק מתקשר לפוסט שהעלו כאן לא מזמן ששאל למה האוהדים בארה"ב הם לא "אוהדים אמיתיים".
אם זה אוהדים אמיתיים, וזה לא רק כאן, זה גם באירופה, צריך לסגור את הספורט ו להתחיל חינוך מחדש. יש לזה תקדים שעבד מעולה באנגליה. אחרי גלים של אסונות שהחוליגנים גרמו בשם דת הכדורגל הבינו שיש רק דרך אחת להתמודד עם התופעה. חוליגנים סומנו והורחקו מהמגרשים לצמיתות, עונשי מאסר מרתיעים, קשיחות משטרתית והרחקה של כל תופעת אלימות מהשורש תוך השקעת משאבים כבדים באכיפה, הרתעה, חינוך ותקשורת.
תרבות הפייר פליי הועלתה על נס ושינוי אסטרטגיה שיווקית למשיכת קהל שלא היה מגיע למשחקי הכדורגל דוגמת נשים, ילדים ואנשים בחליפות. כיום אנגליה היא כמעט אי של שפיות באירופה בכל הנוגע לשפיות תקשורתית ושפיות ביציעים עם ההבנה שהספורט עושים דרך אהבה ולא דרך שנאה. מה שבאמריקה הבינו לפני עשרות שנים, בסוף גם יחלחל ליבשת הישנה וללבנט.

אהרון שדה
אהרון שדה
4 בנובמבר 2014 10:58

מכיוון שנכתב הטור איני רוצה לכתוב את טור אך אעשה כן בתגובה.
1. לצערי הרב אני מצאתי עצמי מזדהה בזמן אמת במה שעשו אוהדי מכבי תל אביב כשפרצו למגרש.
איני רוצה לעשות שקר בנפשי אז אני כותב זאת בריש גלי
אני נגד אלימות באופן מוחלט ולכן תהיתי למה הזדהיתי עם אקט מכוער כ"כ של פריצה למגרש ?
חשבתי על כך רבות והתשובה היא ….שאלמלא אותה פריצה האלימות הייתה מרימה ראש ומנצחת.
כי מה למעשה הייתה הברירה ?
הברירה הייתה שהמשחק היה נמשך ואז האלימות הייתה מנצחת היות ואותו אוהד אלים ביצע פעולת אלימות והיא מסייעת לטובת קבוצה כלשהיא (איני מאשים דווקא את הקבוצה כי עקרונית לא כל אוהד מייצג …אך איני מזכה אותה גם זה תלוי בעוד דברים שלא כאן המקום להרחיב).
בקיצור אלמלא פריצת אוהדי מכבי הרי שאוטומטית האלימות הייתה מנצחת כי בזכות אלימות אדומה כוכב הצהובים גמר את המשחק ונתן יתרון שערורייתי לטובת האלימות.
רק עודף אלימות (עקרונית מכוערת כשלעצמה ) מצד אוהדי מכבי ..איזנה את המציאות היותר גרועה .
ולכן למסקנות.
1. ע"מ שהאלימות לא תנצח אזי מעבר לענישה שתינתן חשוב לי מאד שתוחלט החלטה עקרונית שהמשחק יחודש כאשר התוצאה היא 1-1 וכל ההחלטות עד כניסת האוהד יישארו כשהיו וכך לפרוטוקול זהבי ימשיך ברצף השערים שלו .
2. כל ההחלטות מרגע כניסת האוהד יבוטלו ובראש ובראשונה האדום לזהבי ע"מ שלא יהיה מצב בו האלימות ניצחה ואותו אוהד ירוויח בכך שיפסיק את הרצף של זהבי .

3.השופט יקבל ענישה משמעותית לא בגלל טעות שיפוט אלא בגלל שבהחלטתו המטופשת הוא עודד את האלימות.

4. מן הסתם יתקפו אותי לקחתי זאת בחשבון הכי קל היה לשחק אותה צבוע אך חשוב לי שתדעו שהחשיבה הזו נובעת דווקא מתוך ראייה של התנגדות לאלימות …יש משפט שאומר הרוצה בשלום יכון למלחמה וזה משפט שמייצג את מה שאמרתי .
אשמח לתגובות ענייניות ולא אלימות.

אפלטון
אפלטון
4 בנובמבר 2014 11:11

אהרון אני לא מאוהדי הכדורגל כפי שאתה בוודאי יודע אבל לדעתי חייבים להפסיק להסתכל על זה כבעיה נקודתית.
כל אוהד שפרץ למגרש צריך להיעצר ולהיענש על פי מירב חומרת החוק.
אוהדים שפגעו באלימות צריכים להישפט על תקיפה בנסיבות מחמירות.
כל אוהד שניסה להיכנס למגרש ונעצר לפני יזוהה ויורחק מ-5 שנים מהמגרשים.
בעלי הקבוצות, המאמנים, שחקנים ונציגי האוהדים יכנסו מסיבת עיתונאים שתבהיר התנגדות מוחלטת לאלימות באשר היא.
צריך להפסיק להאשים את כולם ולנסות למנף את המקרה המכוער לכיוון של שינוי חיובי.
לגבי המשחק עצמו- הפסד טכני ל-2 הקבוצות, הרחקה של השופט מהליגה העליונה לשנה (גם אם פעל על פי החוק זה היה חוסר שיקול דעת נפשע שעלול היה להסתיים בפגיעה פיזית חמורה).

מולי
מולי
4 בנובמבר 2014 11:26
Reply to  אפלטון

אפלטון, רק מילה אחת לגבי השופט:
משופט, מעצם תפקידו, לא מצפים שיהיה חכם
משופט, מעצם תפקידו, לא מצפים שיהיה צודק
משופט, מעצם תפקידו, מצפים פשוט שיפעל לפי החוקים.
כי אחרת,
אחרת כל החוקים לא קובעים מאומה.

אפלטון
אפלטון
4 בנובמבר 2014 12:27
Reply to  מולי

מולי הגדרת תפקיד השופט (לקחתי מאנגלית, שם בד'כ הניסוחים מדוייקים ופשוטים יותר): הוא אדם בעל הסמכות הקובעת לניהול אדמיניסטרטיבי של המשחק. השופט הוא מנהל המשחק בעצם הגדרתו, אם היה מתפקד רק כפלט של החוק אז היה מספיק מצלמות ואלוגריתם שיזהה עבירות על החוק וגמרנו את הסיפור.
תפקידו של מנהל הוא גם לנתח סיטואציות בעיתיות ולדעת איך לנטרל מכשולים לפני שהם קורים. כאן היה כשל חמור ותפקוד השופט בפן הניהולי של המשחק היה לקוי.

אלי לס
אלי לס
4 בנובמבר 2014 13:33
Reply to  אפלטון

10+

IDO
IDO
4 בנובמבר 2014 11:25

אהרון – לא הבנתי את ההגיון שלך, ולמרות שאתה כותב שאתה נגד אלימות ממה שאתה כותב אתה בעד אלימות.

תכניס לך לראש, אוהדים פורצים למגרש זה רע.

אהרון שדה
אהרון שדה
4 בנובמבר 2014 14:10
Reply to  IDO

ההגיון הוא מאד פשוט שהאלים לא יצא המנצח .
אם אוהדי מכבי לא היו פורצים למגרש האלימות הייתה מנצחת מהסיבות שמניתי . דווקא מהלך אוהדי מכבי שבימים כתיקונם הוא מהלך נבזי
הוא אשר מנע ניצחון לאלימות .
ולכן המסקנה היא מאד פשוטה והיא מי שנתן ידו לאלימות הוא זה שצריך להינזק הכי הרבה
קרי
1.האוהד
2. השופט
3. הקבוצה המארחת נכח אחריותה

א.ב.
א.ב.
4 בנובמבר 2014 14:09

אהרון, מעניין תתחת הרצף של זהבי, גם 3 הנקודות לא מעניינות.
מי שפרץ למגרש הוא אלים, לא לוחם צדק נגד נצחון האלימות, כתבת לגבי לא לעשות שקר בנפשך, אל תשקר לעצמך ותצדיק את הפעולה.

קצת כדי להרגיע, אני מבין מהפוסט שלא נכנסת בפועל למגרש. ההזדהות שלך אומרת שאתה בן אדם, לא שאתה טוב או רע. כולם חשים מדי פעם רצון לתת למישהו אגרוף, אבל אנחנו אנשים מבוגרים ובניגוד לאלו שפרצו למגרש בפועל, מסוגלים לשלוט בעצמנו.

אהרון שדה
אהרון שדה
4 בנובמבר 2014 14:16
Reply to  א.ב.

לא רק שלא נכנסתי למגרש לא הייתי באיצטדיון
מאז ….חצי גמר 95 וזאת ….בגלל האלימות .
האלימות בכדורגל הדירה את רגלי כבר כמעט 20 שנה מהמגרשים .
חשוב מכך איני אוהד אחת הקבוצות רחוק מכך ( אך מתעב ממש את האדומים … בגלל האלימות).
אך כשראיתי את המשחק במדיה חשתי נסערות גדולה מאד נוכח הפרס הטיפשי של השופט לאלימות .
ניחא היה שורק לסיום ואז מרחיק היה אפשר לדון בכך .
אבל לתת פרס לאלימות ?
אני בטוח שאלו התחושות של אוהדי מכבי שפרצו למגרש .
הרי גם הנהלת מגבי

אהרון שדה
אהרון שדה
4 בנובמבר 2014 14:17

סליחה הופסק
הרי גם הנהלת מכבי הרגישה בכך
והכניסה של בן חיים נבעה מנסערות זו .
מבלי להצדיק

ניב
ניב
4 בנובמבר 2014 11:50

לכל האוהדים פה שלא מצליחים להתנתק מאהדת הקבוצה שלהם תנוחו.
לאלימות וברבריות אין מקום בספורט.
אם מחפשים אשמים אז יש הרבה כאלו: חברת האבטחה, המשטרה, ההתאחדות, המנהלת, חינוך ותרבות ספורט כושלים ועוד אבל על תדרדרו את הדיון הזה לאיזה קהל יותר אלים כי כולם בלי יוצא מן הכלל בכל הקבוצות יש את הגזענים והברברים שהורסים לרוב השפוי את ההנאה מהספורט ואינם מטופלים על ידי הגורמים שאחראים לכך.
סליחה מראש על שגיאות כתיב, דיסלקטי.

אפלטון
אפלטון
4 בנובמבר 2014 12:28
Reply to  ניב

לא היתה אפילו שגיאה אחת. הלך הפטור 😉

יניב
יניב
4 בנובמבר 2014 12:12

צודקים מי שאומרים שזה לא קשור בכלל לקבוצות.2 הקבוצות צריכות להעינש שאת האמת אני לא יודע מה יותר חמור,זה שאוהד של הפועל מתפרץ למגרש והולך מכות עם שחקן מכבי,או ששחקן מכבי ומאמן השוערים מעודדים את הקהל לבצע עבירה פלילית(לרדת למגרש זה עבירה פלילית).
דבר אחד מכל הזמן באתר,אני לא מצליח להבין את חום-אוהד הפועל.אני אמנם לא מכיר אותך אישית אבל מהתגובות שלך אתה בהחלט נשמע כמישהו שמבין עניין ומה שאני לא מצליח להבין זה למה אתה מגן ככה על הגרעין שעושה לכם שוב ושוב נזק?אני אוהד בית"ר והחלום שלי זה שיקחו את כל מנהיגי לה פמיליה ויכניסו אותם לכלא.

פיזיקאי
פיזיקאי
4 בנובמבר 2014 12:47
Reply to  יניב

חום הוא אוהד הפועל טיפוסי,אם שמעת היום את ראשי הפועל מגנים
את כולם חוץ מאת עצמם,פשוט בושה שהמועדון לא מאשים את עצמו,ועד שיש צדיק כמו ברקוביץ שאומר את האמת הם נכנסים בו,
מה זהבי אשם,עומר דאמרי בדרבי שעבר עשה את אותה התנועה לעבר
אוהדי מכבי ולא קיבל כרטיס,ואף אוהד מכבי לא ירד להרביץ לו,
וחום להגנתו אומר מה הוא הרגיז אותנו בכוונה,אם ככה זה עובד
אז כל אדם שיגיע לבית משפט על אלימות יגיד לשופט,כבוד השופט
הוא התגרה בי אז הרבצתי לו,

נתן גולד
נתן גולד
4 בנובמבר 2014 19:28
Reply to  פיזיקאי

אפילו ברקוביץ' קרא את התגובה שלך ואמר לעצמו "צדיק? אני?"

דידי מנוסי
דידי מנוסי
4 בנובמבר 2014 16:11

אהרון אתה אהבל?

חום
חום
4 בנובמבר 2014 16:17

אפלטון,אין ספק באנגליה אין חוליגנזים https://www.youtube.com/watch?v=1_xy-aCH5DI

מדובר בכדורגל,לא מדע אטום.זה בסדר ללכת מכות אחרי המשחק בין קהלים,זה מקובל ונפוץ בכל העולם,בעיני זה אידיוטי,אבל אם יש מי שנהנה מיזה.
כמה שחלק מהמגיבים פה צבועים,איך הגנתם על סופו,כמה אפשר לספוג.

ויניב,אני מגנה כשצריך.אני נגד שירי שואה והקהל שלנו רחוק מלהיות מושלם בעיני,מה שעשה האוהד אתמול היה שגיאה בעיני.
ערן זהבי מתנהג התנהגות לא ספורטיבית ומגעילה,לא בגלל זה מגיע לו מכות,אבל זה היה ברור שזה יגיע.תראה מה עשו לסטויקוביץ באירופה.

אני נגד אלימות ואין לה הצדקה.גם אם כמה שאני לא סובל את הילד חרא.

למה אני לא שומע את מכבי מגנים את אותם אוהדים?? את אדון גארסיה ואדון אובארוב?

על הרבה פחות מההתנהגות של טבח וזהבי מקבלים באירופה אדומים,כדי לבחון גם את ההתנהגות של השחקנים.

איל
4 בנובמבר 2014 17:40
Reply to  חום

"זה בסדר ללכת מכות אחרי המשחק בין קהלים".
כן, בטח, אפילו מצוין.

אפלטון
אפלטון
4 בנובמבר 2014 18:50
Reply to  חום

וואו חום אתה ממשיך להפתיע אותי כל פעם מחדש. דווקא בגלל שאתה לא מתבטא כמו בבון מצוי ממגרשי הכדורגל לשמוע משפט כמו "זה בסדר ללכת מכות מדי פעם אחרי משחק" תמיד מוציא אותי משיווי משקל. ואין לי בכלל בעייה עם מכות. אני מתאמן בכמה וכמה אומנויות לחימה, מת על mma ואגרוף, כל עוד זה במסגרת מוסדרת זו הדרך הטובה ביותר להוציא אגרסיות אבל ככה בשטח ציבורי בזמן אירוע תרבות זו פשוט עבירה פלילית שצריך להתייחס אליה ככזו, כמו שלא היית מקלל ומרביץ בקולנוע או בהופעה, אין שום הצדקה לכך במגרשי הכדורגל.
לגבי אנגליה- הם לא נפטרו מהחוליגנים, פשוט הוציאו אותם ממגרשי הכדורגל, וזה מה שחייבים לעשות גם כאן.

אהרון שדה
אהרון שדה
4 בנובמבר 2014 20:08
Reply to  אפלטון

חום כדאי שתשנה את השם שלך לחמום זה חרוז ודומה .
סופו ספג קללות והותקף מילולית .בכל זאת כולם הסכימו שהוא צריך להיענש כולל אוהדי מכבי באתר זה….אלא שהדיון היה שוב על התנהגות אוהדי והנהלת הפועל שתקפו מילולית ופיזית במשך שנים רבות את שמעון מזרחי ,שרו שירי שואה וכיוצ"ב.
אשר לאוהד התוקף מה בין זה לבין סופו ….סופו ספג נאצות וקללות מאוהד ברבר מוג לב ו…איבד עשתונות .
האוהד הזה של הפועל נכנס למגרש בצורה מאיימת ויכול היה לפגוע פיזית בזהבי …זה שאתה לא מבין את ההבדל מוכיח כמה סומה אתה וחלק ניכר מאוהדי הפועל תל אביב אהדתכם לקבוצתכם או יותר נכון שנאתכם לצהובים מעבירה אתכם על דעתכם .

Berch
Berch
4 בנובמבר 2014 16:38

חבר שלי היה ראש האוהדים של אחת הקבוצות הללו בעבר (לא משנה איזו).
הם היו קובעים מכות עם ראשי האוהדים של הקבוצה היריבה אחרי המשחק במיקום מסויים. בימים לפני המשחק כל קבוצת אוהדים הייתה מחביאה מקלות, שרשראות , אבנים וכדומה באיזור שבו מתוכננות המכות.
ואחרי המשחק הם היו נפגשים… ופשוט הולכים מכות. בלי קשר לתוצאת המשחק.
סתם חוליגאניזם…

Yinon Yavor
Yinon Yavor
4 בנובמבר 2014 17:11

מה שיפה פה זה שכל הדיון מתרכז בפוסט אחד, ולא מתפזר ל-4 או 5

חום
חום
4 בנובמבר 2014 18:24

איזה תגובה יפה אייל!!
הוסיפה המון!!
כן זה בסדר,זה נהוג בין אולטראסים בכל העולם,צינתי שזה מטומטם ומיותר בעיני,אבל זה בסדר.
בניגוד לאירגון של הקבוצה שלך שעסוק בעיקר בלרוץ למשטרה..

עגל
עגל
4 בנובמבר 2014 18:26

מולי, נזכרתי בניסוח המדויק של הפתגם, מדובר על אבן שזורקים לבאג, לא לנהר 🙂

עגל
עגל
4 בנובמבר 2014 20:36
Reply to  עגל

אבן שזורקים ל*באר*, לא לבאג (הטלפון טיפש לא אני)

מולי
מולי
4 בנובמבר 2014 20:58
Reply to  עגל

אני יודע, אבל מבאר, בטח בימינו קל להוציא אותה…

חום
חום
4 בנובמבר 2014 19:00

אפלטון,קודם כל תודה על המחמאה.לקחתי ללב.
ב זה תרבות.אפשר להבין אותה ואפשר לא.אבל זה תרבות של אולטראסים ושל הקהלים,והמכות הם חלק מהם.אני אישית סולד מזה ברגע שזה מגיע למכות לשם מכות.. למרות שאני מציע לך להיות בישחק כמו דרבי מתישהו[באמת לגמרי] האווירה כל כך חמה ככה שלא אכפת לי שיפרקו את הזעם במכות.כל עוד זה לא איזה נזק

חום
חום
4 בנובמבר 2014 19:06

ושוב
אני לא מצדיק שום אלימות במרגש.דיברתי על ללכת מכות אחרכך מה שקרוי "המחצית השלישית" באירופה.
וכן אני פשוט עצוב כי זה היה צפוי צפוי שזה יתפוצץ עם זהבי מתישהו.

איתי עזרא
איתי עזרא
4 בנובמבר 2014 19:32

צריך להעניש בחומרה את אוהד הפועל שפרץ למגרש והכה את זהבי למען ״יראו וייראו״. אין ספק שהשופט לא היה צריך לתת כרטיס אדום לזהבי אבל אסור שבשום פנים ואופן הנהלת הליגה תחזור בה ותבטל את העונש של זהבי מכיוון שכך תוצג הליגה כארגון חלש שלא שלם עם עונשיו.

אהרון שדה
אהרון שדה
4 בנובמבר 2014 20:11

לא מסכים איתך …הךיגה חייבת לבטל את האדום לזהבי .
בכל טיעות שיפוט אחרת הייתי מסכים איתך אך הפעם זה יהיה ניצחון לאלימות.
הליגה חייבת לאשר את המשחק עד לשנייה בה פרץ הברבר למשחק.
קרי 1-1 ללא אדום והמשך משחק.
בנוסף חייבים להפעיל ענישה נוספת על הקבוצות אך אסור בתכלית האיסור שהעונש יהיה שווה היות והאחריות של הפועל גדולה פי כמה וכמה.

חום
חום
4 בנובמבר 2014 19:39

לך אולי אין ספק.לי יש

חום
חום
4 בנובמבר 2014 20:14

אוי אהרון
אוי
לא טענתי שמדובר במקרים זהים,רק במקרה סופו סופו העדיין והרגיש לא היה יכול לספוג את ההקטנות,ופה אוהד לא ספג הקטנות.זה הכל.שניהם לא בסדר.
איפה חבר שלך מכאל בן ארי
גזען

חום
חום
4 בנובמבר 2014 20:15

אוהד מתגרה בשחקן (סופו) השחקן מרביץ לקהל – אוהד אשם
שחקן מתגרה באוהדים אוהד מרביץ לשחקן – אוהד אשם

אהרון שדה
אהרון שדה
4 בנובמבר 2014 21:06
Reply to  חום

ראשית תיכנס ותראה שכולם גינו את סופו
שנית אם אתה משווה את סופו לאוהד כנראה שאין מה לעשות.
האוהד בה בכוונת מכוון לפגוע פיזית באדם שגם אם עשה משהו לא תקין וגם זה בספק הוא לא עשה זאת ספציפית כנגד אותו אוהד.

אפלטון
אפלטון
4 בנובמבר 2014 21:17

אהרון שניכם מנהלים שיחת חרשים. למה לא להוקיא כל גילוי אלימות באשר הוא. אוהד שמקלל או מתנהג באלימות צריך להיענש ועל אחת כמה וכמה ספורטאי.
לגבי תנועת הפיו-פיו, תנועה מפגרת בפני עצמה אבל לא משהו שאפשר לפרש כאלימות. הדבר היחידי שראוי לעשות במקרה הזה הוא שהנהלת מכבי תדרוש מהשחקן להפסיק תנועה שמתפרשת כהתגרות, סתומה וחסרת משמעות שתהיה.

אהרון שדה
אהרון שדה
5 בנובמבר 2014 13:05
Reply to  אפלטון

בוודאי שאני מגנה את האלימות איפה ראית אחרת ?

אפלטון
אפלטון
6 בנובמבר 2014 18:12

אהרון, לדעתי בההזדהות שלך עם התפרצות אוהדים למגרש גילית אמפטיה או הבנה לאלימות ועבירה על החוק. גם אם מובן שלא היית עושה זאת בעצמך, עצם ההזדהות עם פעולה אלימה ופלילית היא בעייתית.
לעולם לעולם אין להגיב לאלימות באלימות. לשם כך יש מערכת מחוקקת, אוכפת ושופטת. זה לא תפקידם של אזרחים.
לגבי הוויכוח העקר עם חום. ברגע ששניכם לא תנסו שאנחנו נבין את הצד שלכם, אלא תסתכלו רק על הצד שלכם בביקורת מבלי להאשים את הצד השני, רק אז יש סיכוי שיצא מכך משהו חיובי.

Yinon Yavor
Yinon Yavor
4 בנובמבר 2014 21:09

The buck stops here.
If you're "understanding" violence between fans, even after the game, you're encouraging violence, and then people will justify it even in other times and venues. Was that ok that they were fighting today in front of the court? According to you – this is the "third half". You should be ashamed for your views, as well as the "great" Mr. Sade who cares so much about Zehavi's streak

חום
חום
4 בנובמבר 2014 21:16

אני לא אמרתי שאני בעד זה.אני אמרתי שאני חושב שזה מטומטם.מעולם לא לקחתי חלק בדבר כזה.

Reignman
Reignman
5 בנובמבר 2014 11:54

אני לא מבין את הטיעון של "להתגרות בקהל". אם ה"קהל" לא מסוגל לשלוט בעצמו (ואני לא מדבר רק על הדגנרט שקפץ ראשון, אלא על כל אלו שנכנסו למגרש ועל כל אלו שירקו, זרקו וכול'), שלא יגיע למגרש. ספורט הוא דבר אמציונלי מטבעו, ולא הגיוני שמי שלא מסוגל לשלוט ביצריו יוכל לפרוק כל עול ולסכן אחרים (צופים, שחקנים) שנקרים בדרכו.

הקהל של ניו יורק ביצע לינץ' ברג'י מילר לאחר תנועת החניקה המפורסמת?
גראנט חטף בעיטות מאוהדים אחרי עוד אחד מההתלהבויות שלו אחרי דאנק או בלוק?

מספיק להצדיק או לתת תירוצים. צריך להעניש ולהתריע, זה לא יעבוד אחרת.

חום
חום
6 בנובמבר 2014 0:07

http://www.one.co.il/Article/241729.html
המצאה נכון איגור???
על דבר כזה את הפועל וביתר היו מפרקים.

אהרון שדה
אהרון שדה
6 בנובמבר 2014 15:59

אני הייתה מזכה את קרלוס מסיבה אחת מאד פשוטה
השופט היה צריך לשרוק לסיום…השופט עודד אלימות …קרלוס הוביל לפיצוץ המשחק.
התוצאה היא שבזכות קרלוס האלימת לא ניצחה.
גם אם יורידו נקודות לשתי הקבוצות …האלימות עדיין נוצחה…אבל אם חלילה המשחק לא היה מפוצץ אזי האלימות הייתה מנצחת כי להפועל היה יתרון לא הוגן של שחקן ממש חוטא נשכר (מן הסתם בכל זאת הייתה מוצאת את הדרך להפסיד אך לא זו הנקודה).

יניב
יניב
6 בנובמבר 2014 17:18

אהרון הפעם אתה ממש לא בכיוון.בוא נתחיל מכך שקרלוס גארסיה עודד וקרה לאנשים אחרים לבצע עבירה פלילית חד וחלק.
דבר שני רק תחשוב שאחד מאוהדי מכבי שפרץ למגרש היה פוגע בשחקן הפועל.
דבר שלישי הכל נכון,השופט היה צריך לשרוק לסיום,ערן זהבי לא היה אמור להיות מורחק,אבל ברגע שהתקבלו ההחלטות כפי שהתקבלו מחובתו כשחקן זה להמשיך לשחק עד סוף המשחק ובטח לא להלהיט את הרוחות.
דרך אגב אי אפשר לחשוד בי שאני אוהב את הפועל אבל פה לדעתי המקרה של קרלוס גארסיה ואוברוב היה המעשה הכי חמור בכל הביזיון שהתרחש שם

חום
חום
6 בנובמבר 2014 16:48

אתה הזוי
ואני באמת עדיין במילותי.

אהרון שדה
אהרון שדה
6 בנובמבר 2014 18:01

למה אני הזוי ? כי אני חושב מחוץ לקופסה .
בואו בלי סיסמאות תתמודדו עם הטענות ותסבירו מה ההזיה ?

נתחיל לפני כן איפה הכשל הלוגי
1. אוהד פרץ למשחק באלימות נכון כן או לא ?

2. השופט הרחיק בחוסר שיקול דעת משווע את זהבי זו לא טעות שיפוט זה עידוד אלימות נטו כן או לא ?

3. לאחר שסעיף 2 קרה ….הרי שניתן פרס לקבוצה שהאוהד האלים יצא ממנה (ושיש לה אחריות שילוחית )
עכשיו תסבירו אתם כיצד ניתן היה למנוע את הניצחון לאלימות אלמלא היו מכריחים את השופט להפסיק את המשחק
תנו לי בבקשה אפשרות אחרת.
הרי ג'ורדי השתולל עליו בצדק רב …וג'ורדי הוא ג'נטלמן גדול בדרך כלל .
שום דבר לא עזר האטימות של השופט לא הפסיקה.
אם ח"ו המשחק היה ממשיך היה קורה כדברים הבאים
1. האלימות הייתה מנצחת כי האוהד האדיוט היה מרוויח את מטרתו
2. המשחק היה מאבד לחלוטין מערכו הספורטיבי (וראינו בחצי דקה שהמשחק שוחק איך קצר טב"ח שחקן יריב והשופט נאלץ לתת לו צהוב בלבד למרות שזה היה אדום של אלף אחוז אלא שהשופט הבין באיחור ניכר שהוא לא מסוגל לתת עכשיו אדום …ומדוע מכיוון שמעשית המשחק איבד ערך)

בקיצור בשורה התחתונה להגיד הזוי ולקרוא לי אהבל כפי שקרה מישהו למעלה זה רק חלק מאותה אלימות …בואו תנסו לתת תשובה עניינית
(ויניב איני כולל אותך חלילה בכך כי כתבת בצורה מתונה ומכובדת …בכל זאת ישנם בעיני שני אפשרויות
1. שהאלימות הייתה מנצחת 2. שהמשחק היה מופסק …
אם יש לך אפשרות שלישית הצג אותה …אם לא תבחר בעצמך ).

חום
חום
7 בנובמבר 2014 9:30

וואוו
""רק חלק מאותה אלימות"
אני לא מתכון לענות לטיעונים הבאמת מגוחכים שלך.עייפתי.

אהרון שדה
אהרון שדה
7 בנובמבר 2014 9:47
Reply to  חום

כשאין מה לענות ….מתחמקים וקוראים לשני הזוי
ואומרים אין כח